Strikkepose – en russisk affære

Da har jeg ferdigstilt årets første syprosjekt!
Har fått en forkjærlighet for disse søte, små russiske dukkene.
Og etter å ha fått det nydeligste stoffet i posten på lørdag, var det bare å kantsy og hive det i vaskemaskina.
I dag stod jeg nærmest og stampet utålmodig rundt ved symaskinen mens frokosten ble inntatt!…

DSC_4184

Hadde kun 1 glidelås liggende, og siden jeg ikke skal innover ’til byen’ før på torsdag, måtte det bli som det ble.
I stedet for bredde på posen/bagen, ble det tatt igjen i høyden.

DSC_4188 DSC_4189

Strikkeposen er allerede fylt med godsaker – ‘Mammas Bladrillejakke’ som jeg er godt i gang med!
Er på den første armen nå, og er snart i mål med den allerede.
Fornøyd med garnet, til tross for at jeg eegentlig har begynt å holde meg litt unna Drops-garnet.
Lysten til å prøve andre kvaliteter er stor!, men tenkte det var greit å holde seg til garnet som er tiltenkt oppskriften.
Da ble det heller ikke svimlende dyrt!
‘Mammas Bladrillejakke’ er en nydelig oppskrift fra @knitsandpieces som du finner på Ravelry her!

DSC_4195 DSC_4197

Innvendig er strikkeposen/bagen/mappen fôret med lyst fôr, for å gjøre det lett å ‘oppdage saker og ting langt der nede’.
Et lag bordvatt i hver side har den også, noe som gjør mappen både ‘myk og stiv’ på en gang – perfekt, syns jeg!
Med en litt for stump glidelås og litt for bredt stoff kombinert med heseblesende sylyst endte resultatet opp som ikke helt halvgæernt, tross alt!

DSC_4199 DSC_4206

Det er i hvertfall liten tvil om at en slik strikkepose tar seg hundre ganger bedre ut i sofakroken enn en pose fra Rema 1000!
Den ser jo nesten ut som en pute! 😀 Og det liker vi! Må definitivt sy meg i hvertfall 2 til selv til hjemmebruk i sofakroken!
Det blir jo litt snaut med ‘bare’ et pågående strikkeprosjekt i sofaen på en gang, gjør det ikke? 😛 😉

Teppet som henger over sofaen er foressten strikket i Shetland Soft, og varmer så godt og lunt! Det har fast plass her, slik at jeg bare kan slenge det rundt meg når kulden er som verst!

(Dere observante strikkere, dere ser kanskje at plasterpakken ligger i pinnemappa mi? Når man er en strikker, men sprekker opp her og der på fingrene, så tyr man til både håndkrem og plaster for å kunne fortsette! Strikkeabstinenser er nemlig ikke moro! 😉 ).

Da ønsker jeg alle der ute en forrykende strikkeuke! 🙂

Følg meg gjerne på instagram: @victoriasandmark