Strikkeliste-kommende-prosjekter 2015

Det siste året har jeg strikket mye for salg, flest bestillinger, men også til nettbutikken.
Det har ført til at større prosjekter til meg selv har blitt nedprioritert eller i det hele tatt ikke påbegynt.
Nå vil jeg sette lista for å strikke for salg litt høyere og sparke vekk dørstokken for å strikke plagg til…nettopp – meg selv!

Jeg har jobbet med 5 klutmønstre siden før jul – og disse vil jeg publisere senest i løpet av vårmånedene.
Akkurat det skal bli litt stas!

klut1 klut2
De av dere som følger meg på instagram @victoriasandmark har allerede fått en ‘sniktitt’ på 2 av klutene.

Nå for tiden jobber jeg fortsatt med klutmønstrene, diagrammene skal lages og klutene skal teststrikkes på nytt.
Jeg har bestemt meg for å få bukt med mye av garnet jeg har liggende, og har allerede 1 kasse med garn, samt 1 bærepose fylt til randen som jeg har planlagte prosjekter for!

Først ut blir en Tute-Tuva, designet av Ann Myhre som står bak bloggen ‘Pinneguri’ (pinnehobby).
Jeg gikk på en smell i fjor rundt disse tider og hamstret garn i blått og rødt – ja, OL fargene.
Nå så jeg mitt snitt til å bruke litt av det lageret – så nå blir det lyseblå Tute-Tuva med knallrøde kanter og like røde ugler!
Genseren strikkes i str 1 år, og jeg satser på at mine 2 blå og 1 røde nøste med Sandnes Lanett skal holde akkurat. *strikkerfortihåpomatdeternokgarn*.
Jeg har kommer lenger enn da bildene ble tatt i går formiddag – nå er jeg i gang med arm nr 1.
Det er kanskje like ‘absurd’ som det høres ut, men jeg gleder meg til jeg skal sette saksa i denne. 😀
Har aldri klippet eller sydd med maskin i strikketøy, men det tror jeg skal gå lekende lett med kun midten som skal deles.
Jeg sier det i hvertfall gang på gang til meg selv. 😉

_DSC5785_DSC5787

Pinneguri har flere av mine favorittmønstre! Så nå i år skal jeg unne meg opptil flere i hvertfall 1-2 sinnasaujakker og 1 ugler-i-mosen jakke (‘voksenutgaven’ av Tute-Tuva, oppskriften finnes i Familiens Kofter som selges i butikkene akkurat nå – det er visst rift om bladene, så min kjære mamma har alt kjøpt et blad til meg!)!
I tillegg har jeg superlyst til å strikke Still Light tunikaen etter å ha sett den på instagram hos @mariesdrops (verdt å sjekke ut, så mye fint som ho strikker!).

Da har jeg med andre ord litt å pusle med framover.
I tillegg trenger jeg 2 tynne halser for tur/skibruk, 1-2 vise-seg-ute-blant-folk-skjerf ( et i rillestrikk og et i flettestrikk 🙂 ), 1-2 par raggsokker, og evt lue og nye votter (les: flere votter)! Ja, det stemmer, alt dette bare til meg! 😀 ;P

2015 høres ut som blir et godt år – ja, med så mye strikk til meg selv! Hehe! 🙂

Ha en herlig tirsdag, alle sammen. Her snør det digre dotter!