Sommer hos Victorias Strikkerier

Fellesferien bølger over landet.
Og det strikkes og strikkes. Noen steder er butikkene nærmest tømt for bomullsgarn (eller i hvertfall nesten ;P ), alle skal nemlig strikke kjøkkenkluter!

Jeg er intet unntak! Det er jo nydelig med klutstrikk i varmen. Jeg orker ikke sitte med ullgarn en varm sommerdag. Dessuten er det greit å fylle opp klutlageret, både for eget bruk, gaver og salg sin del.

I dag måtte jeg ta meg en kjøretur til Gjøvik. Minken trengte mer mat, bilen bremsevæske og jeg iskaffe! 😉
For tiden strikker jeg som en gal for å rett og slett bruke opp litt av bomullslageret mitt!
På torsdag drar jeg nedover på besøk til Sarpsborg, og jeg har lovt meg selv å kjøpe inn mange nøster fra Søstrene Grene der, for de har et sykt fargeutvalg, herfra og til himmelen nærmest, i forhold til butikken her i Gjøvik. Her er det kun ‘basisfarger’, og knapt nok det.
Jeg tvang min tante til å ta et bilde av alle fargene i Sarpsborg…Det skulle jeg ikke ha gjort. 😛
Vanvittig til fargeutvalg! Mykt og godt er garnet også, og visstnok like slitesterkt som annet garn – og ikke er det så kostbart heller.

Med andre ord, jeg har ikke lov til å kjøpe annet garn enn det jeg skal ta med meg fra Sarpsborg, meen et nøste Mandarin Petit fra Lykkebutikken på CC fikk lov til å bli med hjem! 
Det har akkurat den fargen jeg drømmer om å strikke ‘kjøleskapskluter’ i til meg selv! 

Bittas ‘White Birch’ mønster har falt i smak det også, og jeg har strikket 3 kluter til i dette mønsteret!
Den hvite skal gjemmes og bli gave, mens den grønne beholder jeg selv til vårt nesten like grønne kjøkken! 😉
Brun og hvit er strikket i Mandarin Medi, p 3,5, mens den grønne er Søstrene Grene garn på p 3,5.

‘Skogsinspirerte’ kluter – disse ble bare herlige – vanskelig å sette ord på det. 
To forskjellige grønn-nyanser som gjorde seg godt sammen!

Og så prøvde jeg meg på noen ‘mini’ Bird Cherry’er! 
De er ikke veldig ‘mini’, men de er strikket i Drops Safran på p 2,5 og måler 19×17,5, mot standard str på mine Bird Cherry’er som er 21×23 cm. 
De kjennes veldig herlige ut – litt ‘barnlig’ fargespekter – mellomblå, rosa og dus grønn. 🙂

Håper alle nyter sommeren!