Sinnasau – her kommer jeg!

Da har jeg alt jeg trenger for å starte på min første sinnasaujakke!
3 nøster Kauni foreløpig og pinner i riktig størrelse.

DSC_4050
Jeg hadde i utgangspunktet fått tak i pinner i en størrelse større.
Men, så hadde det seg slik da at jeg var så flink at jeg faktisk strikket prøvelapp!
Og da fant jeg ut at jeg måtte ha den pinnestørrelsen som stod oppgitt i oppskriften… 😛
Bestilte derfor noen rimelige pinner fra Strikkenett, hverdagspinner fra DSA og 1 trepinne fra Symfonie (de har jeg hatt lyst til å prøve).
Så da har jeg jammen i meg dyre karbonzpinner i størrelse 3,5 og 4 mm…. i 80 cm…som jeg ikke får brukt til denne jakken!
Men skulle det bli sinnasaujakke kunne jeg ikke ta meg råd til flere dyre pinner. *snufs*.

DSC_0628
(Prøvelapp ER verdt tiden! Her er jeg godt i gang som du ser).

For de av dere med et ‘trent øye’ eller er bevandret i ‘garnriket’, så har dere kanskje allerede klekket ut at dette skal bli en ‘regnbuesau’ (det har jeg vel kanskje skrevet i et tidligere innlegg også? 😛 ).
Koksgrå- og regnbuestriper, med ‘uskyldshvite’ sauer! 😀

1

Alt er fryd og gammen, det er bare et lite mikroskopisk ‘problem’…
Jeg får ikke lov å starte på sinnasaujakka før jeg har ferdigstilt Tute-Tuva’n og sokkeparet mitt i restegarn….
Jeg kan kanskje fire litt på det, når det gjelder sokkestrikken, men Tute-Tuva’n SKAL være ferdig strikket og trådfestet (og gjort klar for klipping!).

Wish me luck! (med å gjøre ferdig prosjektene som ikke skal ende opp som UFO’er!) 😉

Ha en herlig onsdag, dere! Jeg hører pinnene deres klirrer! 😀

Blir gal av de strekene under hvert bilde…må snart fikse litt på layouten, bare det ikke går ut over nettbutikk-oppsettet!…