Keepsake Scarf

Jeg har helt glemt å vise dere skjerfet jeg har strikket iherdig på!
Så det er vel på sin plass å legge det ut før helgen det også!

DSC_4694

Skjerfet er strikket i garn fra lageret mitt – drops alpakka i fargene burgunder, brun, grå/hvit (litt om hverandre for å få nok garn).
La opp 119 m på p 4, 40 cm rundpinne.
Etter å ha strikket 20 cm i høyden ble jeg litt forskrekket over bredden, som viste seg å være 26 cm (!)..
Valgte allikevel å strikke videre, og etter enda noen cm i høyden, prøvde jeg skjerfet på, og bredden gjør ingenting.
Skjerfet i seg selv blir såpass lett at det funker helt fint! 🙂
Sånn til neste gang hvis jeg skal strikke det samme skjerfet kan nok et maskeantall på 112 være greit å legge seg på.

Skjerfet Keepsake Scarf finnes på ravelry her og her kan dere se mitt.

DSC_4698 DSC_4702

Samtlige omganger på skjerfet har blitt strikket til serien ‘Super Natural’!
Jeg og mannen har hatt litt dilla på den!
Nå har skjerfet ligget litt ‘brakk’ mens jeg har unnagjort litt Tute-Tuva (som fortsatt ikke er ferdig, etter litt ‘trøbbel’ med knappestolpen – jobber med saken men stresser ikke siden jeg ikke har tilgang på symaskin helt enda), en alpakkalue (i burgunder – et lite ekstra ‘mini-prosjekt’). Og nå har jeg startet på Sinnasaujakken, så regner med det blir veksling mellom den, dette skjerfet og litt kluter framover.

Men da tror jeg vi kaller det helg dere! (nesten i hvertfall!)

3 thoughts on “Keepsake Scarf

  1. Martine

    Det ser veldig fint ut! Likte fargespillet.
    Og nydelig sinnasau i innlegget under! Gleder meg til å se den ferdig 🙂
    Er med og sier god helg allerede 😉