Har jeg glemt å oppdatere bloggen? Har jeg satt meg på strikkepinnene mine?

….neida!

Jeg har bare vært en smule travelt opptatt med disse 2 nye verdensborgerne som kom til verden her hos Kennel Løvetanngutua, mandag 27.april!
På bildene er de 13 dager gamle, i dag er de 3 uker gamle alt.

_DSC7315
‘Lillegutt’
_DSC7339
‘Lillejenta’

Er først nå jeg føler jeg har ‘tid’ til å sette meg litt ned med strikkepinnene igjen. 😉

Jeg satser på at bloggingen går tilbake til det litt mer jevne igjen nå!, jeg skal prøve å få lagt ut mønsteret på Victor- og Victoriaklutene ganske snart! (jeg skulle hatt dask på lanken så treg som jeg er).
Har jeg helt glemt å vise ‘Go’hjerte jakka’ jeg strikker til mamman min og sinnasaujakka jeg strikker til lillesøster??… Det ser nesten slik ut, syns jeg!
Ergo, jeg må komme tilbake med en solid oppdatering! Disse jakkene har ligget brakk siden før valpene ble født, men nå må de taes tak i! (utviklingen kan følges på ravelry – jeg heter wool-victoria der!, eller man kan se bilder av de på instagram: @victoriasandmark).

Husker dere at Bitta Mikkelborg hadde klutalong i fjor sommer?
Bitta er så fantastisk at ho skal gjenta suksessen i år også!
Og du og du, er det ei som inspirerer til klutstrikk så er det denne herlige damen!
HER kan du komme til årets klutalong som starter opp fredag 5.juni!

Siden sist har jeg solgt unna haugevis med garn!
Rett og slett fordi jeg hadde masse garn som bare ble liggende og jeg følte jeg nesten måtte ‘tvangsstrikke’ det opp…
Det var garn som ble kjøpt inn for hele 4 år siden, garn jeg ikke lenger likte etter å ha prøvd flere forskjellige garntyper, farger som ikke lenger trigget meg, garn innkjøpt til prosjekter for å strikke og selge (heretter skal jeg i hovedsak kun egostrikke, og så får det jeg plutselig får lyst til å legge ut for salg legges ut for salg – og ikke motsatt!) og jeg satt igjen med restegarn i større eller mindre mengder etter tidligere prosjekter.
Jeg kan med hånden på hjertet si at det var direkte DEILIG å kvitte seg med det!
Sitter nå kun igjen med garn jeg vet jeg liker å strikke med! Og heretter nekter jeg meg selv å kjøpe andre farger enn duse fine farger, eller høstlige farger som burgunder og grålige nyanser – i hvertfall når jeg ikke har eksakte prosjekter i hodet når det handles inn.
Det er farger jeg VET kommer til å brukes uansett! 🙂

DSC_6768-2
Da håper jeg alle hadde en fin 17.mai i går, tross at alle ikke hadde det beste været!
Her snødde det (!!!) fra morgenen av!

Ha en herlig uke, alle sammen! 🙂