Grut Grytekluter

Grut Grytekluter, hva er det for en overskrift?
Det rimte og hørtes ‘fengende ut’! 😉

Gråmelerte

Ferskenmelerte

Blåmelerte

Jeg har strikket som en gal for å få ferdig 3 par ‘vårfriske’ grytekluter, som nå ligger ute for salg i Eplabutikken min.
De er strikket med 3-dobbel tråd Drops Paris. 
Har byttet på å strikke med 2 tråder hvit og 1 tråd farge, og 1 tråd hvit og 2 tråder farge for å få denne effekten.
Grut Gryteklut

Legg opp 25 m på pinne 6. 
Strikk til arbeidet måler 16 cm. 
Strikk deretter en rad til 2 m gjenstår. 
Legg opp 5 masker på pinnen for innfelt hempe.
Strikk deretter de 2 siste maskene sammen.
Fell av på neste ‘runde’.
Gryteklutens mål: 21×17 cm.

Disse ble skikkelig ‘Eye Candy’ om jeg får si det selv! 
Ha en god strikkehelg, alle sammen – i morgen er det fredag alt! 🙂

4 thoughts on “Grut Grytekluter

  1. Martine

    Jeg digger at det er så mye aktivitet inne på bloggen din for tiden. Så kjekt med nye innlegg å lese nesten hver dag 🙂 Jeg har jo ment å komme innom her og legge igjen en kommentar til deg, (og ikke minst takke for den koselige kommentaren du la igjen på min Bloomsbury), men ikke før nå husker jeg på å faktisk skrive noe. Jeg koste meg sånn med påskeinnlegget ditt, det ble frokostunderholdningen her en morgen. Du har sannelig fått strikket en del i det siste! Jeg pleier å si det slik; når jeg ikke blogger, er det som regel fordi jeg strikker desto mer. Jeg måtte også le da jeg hørte om dine 2 garnbestillinger, det fikk jeg til å føle meg litt bedre 😉 Jeg MÅ jo liksom bare handle for over 1000 kroner, slik at ikke det jeg tjener på salget blir brukt opp på dyr frakt 😉 Og enda føler jeg meg ikke helt ferdig med handlingen, og vurderer en tur innom Husfliden allerede i dag, for å hamstre inn litt mer. Hmmm 😉 Herlig med garndilla da, og godt å ha noen å dele det med 😉 Ha en riktig god helg! Klem

    Reply
  2. Martine

    …. og i all skravlingen min glemte jeg å si at gryteklutene dine var veldig fine, og takk for deling av oppskrift! Jeg likte tanken på å blande farger, og de ferskenfargede var sommerslige og fine 🙂 Ikke usannsynlig at jeg prøver meg på noe lignende 🙂 Går det med mye garn?

    Reply
  3. Victoria @

    Tusen hjertelig for hyggelig kommentar! 🙂 Ja, jeg og bare måå over den 1000,- grensa for å få gratis porto! 😉
    Det går med ca 2 nøster hvitt og 1 nøste farge på et par grytekluter. En gryteklut veier 70 gram. 🙂

    Reply
  4. Ina

    Dekorative og praktiske! Ser ut til at de faktisk er tjukke nok til at man kan bruke de mot varme gryter… 😉 Hjemme har jeg grytekluter som blir mest til pynt, og må brettes dobbelt for å isolere nok mot det varme. Litt upraktisk det ja!

    Ha en finfin helg!