Glemt strikk

Oj, hvordan kan det ha seg at jeg kom over flere strikkede ting jeg rett og slett har glemt å vise dere??
Best å slenge ut en liten ‘glemt oppsummering’!

Først ut er mitt oktober bidrag med 2 stk rosasløyfe kluter, etter mønsteret rosa sløyfe for søster fra Bitta Mikkelborg.
Alldeles nydelig mønster! Flere slike må strikkes etterhvert kjenner jeg!

DSC_1965
Broren min Victor har mottatt bursdagsgaven, som var et rillestrikket skjerf i fargen skogsgrønn.
Strikket i Drops Big Merino.
Både fargen, lengden og frynser/ikke frynser hadde blitt bestemt av Victor selv, uten at han var klar over at jeg pønsket på et skjerf til han.
Eller, det kan jo tenkes han hadde en liten anelse 😉

DSC_2047
Sammen med skjerfet sendte jeg også ned et par ‘julesokker’ til Maria-dukken til lillesøster, samt en kjøkkenklut min mamma ‘bestilte’ for å gi til ei eldre dame som elsker gult.

DSC_2049

15 bestikksokker ble bestilt av min svigermor…! Puh!

DSC_2037DSC_2036

Det er veldig hendig å ha et eget ‘kasselager’ med kluter, og diverse annet man strikker.
I ny og ne unner jeg meg å plukke en klut fra lageret.
Denne brune er strikket i Sandnes Mandarin Medi, et garn jeg har strikket endel kluter av (fliser litt lett), men faktisk ikke testet ut i bruk selv enda.
Ble positivt overrasket – denne kluten havner på topp 5! hos meg!
Så her ble det både iskaffe zero som ‘oppmuntrer’ til støvtørkingen og ny klut!
Da går det litt mer som en lek. 😉

DSC_2099

Hva er ditt favorittgarn til kluter?