Gi meg en klut eller fem!

Så jeg kan begynne på helgevasken! 😉 
Kjøkkenkluter er ypperlig serie-strikk, ta-med-på-farten-strikk, multitasking-strikk eller bare for å ha noe i hendene når man ikke orker bryne hodet for hardt. 
Jeg har blitt veldig glad i å strikke litt mer ‘spesielle kjøkkenkluter’, kjøkkenkluter med flere farger i seg, eller som skal ‘likne på noe’. 
Tressklut! – jeg synes tress is fargene er så lekre at jeg har strikket ‘tresskluter’. 
Oktober er en ‘rosa måned’ (rosa sløyfe aksjonen), og jeg strikker en del hvite kjøkkenkluter med større eller mindre mengder rosa i seg for tiden – det blir så fint! 
Jeg strikker to typer kjøkkenkluter, standard og rillestrikk.
Standardklutene er de med litt mer ‘struktur’: 
55 masker på pinnene, * en rad rett og en rad annenhver rett/vrang * ( *gjenta dette til kluten får ønsket lengde, eller garnnøstet er brukt opp – 1 nøste Drops Paris tilsvarer f.eks. en ferdig klut).
Jeg bruker vanligvis pinne 3,5 på disse. Da får man faste og fine kluter som er veldig holdbare i bruk.
Rillestrikk
44 masker på pinnene, og strikk rett fram og tilbake til ønsket lengde. 
Jeg bruker pinne 5 på disse for å få de litt ‘luftigere’ (ser for meg at de tørker raskere da).

Jeg har lagt ut flere klutpar for salg, både på Victorias Strikkeriers facebookside, og på Epla-butikken min.
Setter pris på de av dere som måtte føle for å like siden min på facebook. 
Det er alltid koselig! 
Riktig god lørdag, alle sammen! 🙂