BursdagsGARNgave

Mamsen fylte 49 år i helga, og ho har lenge ønsket seg en lilla Skappel.
Jeg visste nøyaktig hvilken farge ho ønsket seg – så da var den gaven ganske selvskreven!

Ordet man leter etter her er vel ‘fornøyd’?? 😉 

Klare for bursdagsfest! 

Jordbær & Cookies

Dette var en av to vevstrikkede kjøkkenkluter som mamsen fikk av meg i ‘ekstragave’. Ho brukte den ene som pynteklut med en gang.

Jeg hadde – hold dere fast – IKKE TATT MED MEG GARN til Sarpsborg!! Jeg måtte ta toget ned (bilen min stod jo der nede etter reperasjonen), og jeg orket rett og slett ikke bære tungt. Pakket med meg minst mulig. Det hjalp heller ikke på at garnet i pakka til mamsen tok opp endel plass. Men, jeg visste at det lå noen nøster knallgrønn – og oransje og venta på meg i Sarpsborg! 
Så oppholdet var ‘reddet’ på forhånd! Som strikkegal må man alltid ta sine forhåndsregler! 😉
Disse sokkene strikker jeg på bestilling for min onkel, Morten. 
Jeg er like spent på det ferdige resultatet som han! 😛 

Sjalet jeg strikket i Fabel for mamsen hadde jeg også med nedover. 
Ho vasket og strakk det selv, og så fort det tørket endte ho opp med å bo i det! 😉
Da er det bare å ferdigstille det jeg strikker på til meg selv. 

1-2-3- Skappel-vappel-bappel! Allerede i full gang med Skappelgenseren!

Jeg med årets sikkert ‘kuleste’ sokker! 😛

Minken var ikke like ‘strikkegira’ og koset seg heller med ‘lille sjiraffen’! 
Da ønsker jeg alle en fortreffelig strikkeuke videre!! 

2 thoughts on “BursdagsGARNgave

  1. Martine

    Så herlig å få et slikt strikkekit i bursdagsgave! Og sjalet var helt nydelig! Så fine farger. Har du brukt noen oppskrift på det? Det så så lett (altså i vekt) og fint ut.

    Reply
  2. Victoria @

    Sjalet er lett og fint, og myykt og godt – strikket i Fabel. Jeg strikket det bare slik man strikker skråstrikk, uten mer hokuspokus enn å øke en maske ved hver start. Strikker fram og tilbake, altså 2 pinner med samme farge. Bruker et nøste hvitt og et nøste farge på hele sjalet. Den siste hvite omgangen strikkes alltid vrang. Da får man den fargen som liksom 'popper' ut! Skikkelig fin effekt!
    Mamsen fikk bestilt seg fabelgarn i helga, nok til en genser ho skal strikke med den samme 'poppe'-effekten! 😉 🙂