Blå Skappel

I går ettermiddag fant jeg frem en gammel kjenning, som hadde ligget bortgjemt i en pose altfor lenge. Strengt tatt siden i fjor sommer.
Det eneste som gjenstod var montering (skuldrene var forøvrig allerede sydd sammen!).
Og i dag ble endelig monteringen gjennomført!
Faktisk mens jeg hørte på podcasten til Pinneguri
Jeg ble bare i så alldeles godt humør av ukas episode!
Og enda bedre ble humøret av at jeg satt og sydde en knallblå Skappelgenser! 
Man blir glad av sterke farger!, og er det en farge jeg elsker så er det nettopp denne skarpe blåfargen.

Det går framover med teppet mitt også! Jeg har hittill bare strikket på det når jeg vil ha helt tankeløs strikk, men i det siste har det vært fast med i sofaen og det eneste jeg har strikket på når mannen og jeg koser oss med serien ’24’ (jeg har aldri sett den før, så vi startet fra scratch for en tid tilbake siden), nå er vi på sesong 3. Spennende serie, og pinnene går av seg selv i superfart! 
Og for bare en kveld siden startet jeg på ’tilbaketuren’, eller fellingen ( jeg skråstrikker det).
En ekstra bonus er at nå har teppet blitt så stort at jeg virkelig får kjenne hva ‘ulla er verdt’! 
Teppet avgir en lun varme, som virkelig gjør godt for en fibrokropp (jeg har fibromyalgi med det som følger med). Helt herlig! Tror jaggu det må bli minst et slik teppe til på meg etterhvert! 
Teppet strikkes i Shetland Soft fra Malsen&Mor – fargen ‘Romantikk’, og det er takket være podcasten til Pinneguri at jeg fant dette garnet og ble fryktelig fristet til å strikke med det! Tusen takk! 
Dette garnet skulle jeg ha oppdaget tidligere!
Et herlig garn, som absolutt har seilt opp som en av mine favoritter!
Til fredag setter jeg på ny nesa mot Sarpsborg og familien der nede! 
Der blir jeg en hel uke, før jeg drar hjem igjen på påskeaften og tilbringer resten av påska med min bedre halvdel. 🙂
Nok strikketøy skal med, sammen med Litagogenseren som jeg skal sette min mamma i sving med. 
Kanskje ho ‘får henta inn kuene’, for de ville nemlig ikke ‘inn’ og ‘melkes’ av meg! 
Ha en herlig strikketirsdag! 🙂

Foressten, ikke glem Give Away’en min! Trekning i morgen! 

2 thoughts on “Blå Skappel

  1. Martine

    Nydelig Skappel i herlig blåfarge! Og skikkelig pent sydd sammen, du er flink! Jeg likte også veldig godt den siste podcasten til Pinneguri, hørte på den i morges 🙂 Kos deg med en skikkelig strikkeuke, håper på et blogginnlegg eller to med statusoppdatering :))

    Reply
  2. Victoria @

    Takk! 🙂 Ja, det skal nok dukke opp et innlegg eller to her! 😉 Har nettopp pakket alt garnet jeg skal ha med meg, og det er ikke rent lite! 😛