Alle varme (gode) ting er 3!

En ting jeg for lengst har funnet ut i strikkeverdenen er at ‘hastverk faktisk ER lastverk’!

Jeg fikk en bestilling fra min tante på pulsvarmere til et av mine mange søskenbarn.
Pulsvarmere er noe av det morsommere jeg vet å strikke, så satte i gang.
Forrige helg skulle jeg nedover til Sarpsborg og familien (tors-søn) og satset på å ha de ferdige til jeg skulle hjem igjen.

Fakta: De ble ikke ferdige. Det ble 3 par i stedet…

Hvorfor: Den første pulsvarmeren passet min lillesøster og ville blitt for liten for søskenbarn, så da var det bare å starte på en til. Den ble ‘perfekt’. Nr. 2 skulle bli strikket, men i min hast i kveldstimene på å få de ferdige før lørdag (sammenkomst på hytta med alle) endte jeg opp med å legge opp 12 masker på hver pinne i stedet for 10, siden jeg har strikket (rettelse: strikker) altfor mange sokker for tiden.
Dermed endte det til slutt opp med at både lillesøster, søskenbarn og mamma’n min får seg et nytt pulsvarmerpar denne høsten! 😉

Jeg har brukt pinne 3,5 og fulgt den vanlige oppskriften jeg alltid bruker, men modifisert den til en ‘kortere’ variant!


Hva er din største ‘strikkebommert’?