Alle varme (gode) ting er 3!

En ting jeg for lengst har funnet ut i strikkeverdenen er at ‘hastverk faktisk ER lastverk’!

Jeg fikk en bestilling fra min tante på pulsvarmere til et av mine mange søskenbarn.
Pulsvarmere er noe av det morsommere jeg vet å strikke, så satte i gang.
Forrige helg skulle jeg nedover til Sarpsborg og familien (tors-søn) og satset på å ha de ferdige til jeg skulle hjem igjen.

Fakta: De ble ikke ferdige. Det ble 3 par i stedet…

Hvorfor: Den første pulsvarmeren passet min lillesøster og ville blitt for liten for søskenbarn, så da var det bare å starte på en til. Den ble ‘perfekt’. Nr. 2 skulle bli strikket, men i min hast i kveldstimene på å få de ferdige før lørdag (sammenkomst på hytta med alle) endte jeg opp med å legge opp 12 masker på hver pinne i stedet for 10, siden jeg har strikket (rettelse: strikker) altfor mange sokker for tiden.
Dermed endte det til slutt opp med at både lillesøster, søskenbarn og mamma’n min får seg et nytt pulsvarmerpar denne høsten! 😉

Jeg har brukt pinne 3,5 og fulgt den vanlige oppskriften jeg alltid bruker, men modifisert den til en ‘kortere’ variant!

Hva er din største ‘strikkebommert’?

2 thoughts on “Alle varme (gode) ting er 3!

  1. Silje

    Kjempefine pulsvanter da! Og at det ble til flere enn tenkt er jo et luksusproblem 😉

    Min største strikkebommert?… Tror det må være utallige vottepar med tommel på samme side.

    Reply
  2. Eli Kristin

    Hihi, skjønner problemstillingen! Men du er da svært effektiv med de pinnene og alle er fornøyde med sine sett 🙂 Vinn vinn ^_^ Så ut til å være gode og fine pulsvanter. Tenker alltid at det må jeg strikke, men er ikke komt så langt. *sette på planen*

    Takk for tips!
    Fine dagen videre til deg 🙂
    Eli Kristin